Σάββατο, 7 Μαΐου 2011

ΟΥΔΕΝ ΣΧΟΛΙΟΝ!


ΔΗΜΟΣΙΕΥΘΗΚΕ ΣΤΗΝ ΕΦΗΜ. "ΟΛΥΜΠΙΟ ΒΗΜΑ" ΚΑΤΕΡΙΝΗΣ 17/12/2008


ΓΡΑΦΕΙ Ο ΒΑΣΙΛΗΣ ΜΟΣΧΗΣ


Είναι πολλαπλών χρήσεων!
Κάτι σαν τους παλιούς σουγιάδες που είχαν κουτάλι, μαχαίρι, πιρούνι, ανοιχτήρι και άλλα πολυποίκιλα εργαλεία προσκοπικής χρήσης.
Οι καιροί άλλαξαν. Τα ήθη και έθιμα προσαρμόστηκαν σε μια νέα πραγματικότητα. Η επιστήμη προχώρησε. Παρουσιάστηκαν νέες ανάγκες πολλαπλών χρήσεων.
Μια από τις χρήσεις ακολουθεί το δρόμο του ήπιου χαλαρωτικού χωρίς παρενέργειες που λειτουργεί άμεσα και καταλαμβάνει ένα μεγάλο τμήμα του ελληνικού πληθυσμού. Πόσες χιλιάδες Ελλήνων ευρισκόμενοι υπό την επήρεια των χαλαρωτικών  του δυνάμεων δεν αφήνονται στην αγκαλιά του Μορφέα; Είναι ίσως η καλύτερη χρήση της τηλεόρασης.
Η άλλη χρήση της βρίσκεται εκ διαμέτρου αντίθετα. Προσπαθεί να σου σπάσει τα νεύρα. Να σε κάνει να εκραγείς. Να βρεθείς εκτός εαυτού. Να σπαταλήσεις το χρόνο σου. Να εισχωρήσεις σε λεπτομέρειες όχι μόνο άχρηστες αλλά και επιβαρυντικές για την ομαλή ανάπτυξη της φαιάς ουσίας. Μια αποβλάκωση χειρίστου είδους η οποία εξελίσσεται σε διασκέδαση και ψυχαγωγία του λαϊκού πληθυσμού και όχι μόνο.
Διότι η επιστήμη μπορεί να έχει προχωρήσει σε διάφορα επίπεδα προς όφελος των κατοίκων του πολύπαθου πλανήτη μας αλλά συγχρόνως ανέπτυξε και άλλες προσφιλείς αθλοπαιδιές. Ένα ανοιχτό παράθυρο με επαναλαμβανόμενες επαναλήψεις καρέ καρέ για καλύτερη εμπέδωση κατέληξε να είναι.
Διότι δεν μπορεί στη σημερινή εποχή να μην αντικαταστήσουμε τα καρεκλάκια των αυλών και του χωμάτινου δρόμου του δίχως πεζοδρόμιου με έπιπλα πολύχρωμα και άνετα εσωτερικού χώρου ενός φωτεινού στούντιο; Μέσα στην άνεση και την ευρυχωρία του θα ξεδιπλώσουν αμέτρητα χιλιόμετρα ενδελεχούς σχολιασμού. Έτσι το λέμε τώρα.
Γιατί έγινε; Πόσο θεατρικά έκλαψε; Πόσος πόνος ρέει ασταμάτητα; Πόσοι καλλιτέχνες και πρόσωπα έχασαν γονείς και φίλους; Λες και ο πόνος των δήθεν γνωστών είναι διαφορετικός από αυτόν του πληβειακού πληθυσμού! Και δεν αντιλαμβανόμαστε ότι ο πόνος είναι παντού ο ίδιος. Μπορεί και να νοιώθουμε περισσότερο ευτυχείς με τα παθήματα των άλλων;
Μπορεί!
Μπορεί η επιστήμη να προχώρησε περισσότερο από ό,τι θέλουμε να πιστεύουμε!