Σάββατο, 7 Μαΐου 2011

ΟΥΔΕΝ ΣΧΟΛΙΟΝ!


ΔΗΜΟΣΙΕΥΘΗΚΕ ΣΤΗΝ ΕΦΗΜ. "ΟΛΥΜΠΙΟ ΒΗΜΑ" ΚΑΤΕΡΙΝΗΣ 11/11/2008


ΓΡΑΦΕΙ Ο ΒΑΣΙΛΗΣ ΜΟΣΧΗΣ


Ξέρουμε τι τρώμε; Όχι!
Και αυτό αποδεικνύεται περίτρανα από μια πανευρωπαϊκή μελέτη του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου Πληροφόρησης για τα Τρόφιμα που παρουσιάστηκε πρόσφατα.
Η έρευνα επικεντρώθηκε μάλλον στο να συλλέξει στοιχεία που μάλλον θα χρησιμοποιηθούν ...κατάλληλα από εταιρίες παραγωγής τροφίμων και άλλων συναφών καταναλωτικών αγαθών.
Περίπου 17.300 κάτοικοι της Γαλλίας, Γερμανίας, Ουγγαρίας, Πολωνίας, Σουηδίας και Βρετανίας ερωτήθηκαν στο πλαίσιο της μελέτης σε σούπερ μάρκετ και στο σπίτι, η οποία κατέληξε στο ότι μόνο το 18% των ερωτηθέντων κοιτούν σε τακτική βάση τη διατροφική αξία και σχετικές πληροφορίες στη συσκευασία των τροφίμων που αγοράζουν.
Αρα ό,τι και να γράφουν ποιος τα κοιτάει; Και να τα κοιτάει ποιος τα καταλαβαίνει; Και να τα καταλαβαίνει ποιος τα δίνει σημασία;
Αφού το συμπέρασμα που προκύπτει από την έρευνα είναι ότι οι καταναλωτές χρειάζονται περίπου 30 δευτερόλεπτα για να διαλέξουν ένα προϊόν. Στη Βρετανία παρατηρήθηκαν οι μικρότεροι χρόνοι στα 25 δευτερόλεπτα, ενώ οι Ούγγροι μπορεί να χρειαστούν μέχρι και 47 δευτερόλεπτα μέχρι να αποφασίσουν την αγορά ή όχι ενός προϊόντος. Αν και μικροί οι χρόνοι σε σύγκριση με παλαιότερες αντίστοιχες μελέτες, ο χρόνος αυτός είναι περισσότερος σε σχέση με το παρελθόν.  Ο ...καλός ο μύλος όλα τα αλέθει!
Σε σχέση με το είδος των τροφίμων, οι καταναλωτές αναζητούν τις διατροφικές πληροφορίες κυρίως όταν αγοράζουν γιαούρτια, δημητριακά και έτοιμα γεύματα. Η ευκολία και η υγεία είναι τα βασικά θέματα που επηρεάζουν την απόφαση, ενώ η γεύση ήταν ο σημαντικότερος παράγοντας όλων των κατηγοριών τροφίμων σε όλες τις χώρες που μετείχαν στην έρευνα.
Και ποιος είναι σίγουρος ότι αυτά που αναγράφονται στις ετικέτες των προϊόντων δεν ανταποκρίνονται  σε μια ...εικονική πραγματικότητα;
Και να είσαι σίγουρος δεν το ξέρεις! Μόνο ο Ύψιστος! Αλλά τι να πρωτοπρολάβει κι Αυτός;
Από την μια έχουμε πάθει ...κώφωση από τις καμπάνες προειδοποίησης για το ένα συστατικό, για το άλλο,  και πάει λέγοντας... Και από την άλλη, όλα τα τρόφιμα έχουν αλλάξει μορφή, σύσταση, περιεχόμενο και απλώς η ονομασία έχει μείνει ...ντεμοντέ!
Τα επιτρέπονται και τα απαγορεύονται έχουν χάσει τα όρια τους και οι καταναλωτές επίσης. Και τι να σου κάνουν όταν εμπλέκονται ...άλλες ιστορίες σ’ αυτή την αλυσίδα παροχής θερμίδων;
Οι γνωματεύσεις και οι ανακοινώσεις εκδίδονται απλώς για να συντηρήσουν την επιστημονική έρευνα; Διότι κάθε τόσο ανατρέπονται και έχουμε καινούρια δεδομένα και ανατροπές. Και ο καταναλωτής τα μαθαίνει ...καταϊδρωμένος.
Διότι ως συνήθως ...ο απατημένος το μαθαίνει τελευταίος.