Πέμπτη, 5 Μαΐου 2011

ΟΥΔΕΝ ΣΧΟΛΙΟΝ!


ΔΗΜΟΣΙΕΥΘΗΚΕ ΣΤΗΝ ΕΦΗΜ. "ΟΛΥΜΠΙΟ ΒΗΜΑ" ΚΑΤΕΡΙΝΗΣ 23/09/2009


ΓΡΑΦΕΙ Ο ΒΑΣΙΛΗΣ ΜΟΣΧΗΣ


Άργησε αλλά κάτι πρέπει να γίνει!
Δεν είναι δυνατόν να μη δημιουργήσουμε αδελφοποιτές σχέσεις με πόλεις του εξωτερικού και ειδικά της Μ. Βρετανίας, των Ηνωμένων Πολιτειών και της Αυστραλίας! Εκεί που ευδοκιμεί και ανθίζει η αγγλική γλώσσα. Είναι ...εξωφρενικό που ακόμα δεν έγινε κάποια κίνηση για την ευδοκίμηση σχέσεων και ανταλλαγή απόψεων με αγγλόφωνες πόλεις.
Διότι η πόλη μας πλέον ...αγγλοκρατείται. Έφτασε πλέον η εποχή που γίνονται εγγραφές στα Κέντρα Ξένων γλωσσών. Και σε αρκετά σίγουρα ακολουθείται ένα πρόγραμμα και μια συστηματική διδασκαλία της αγγλικής γλώσσας. Αλλά τί γίνεται με την πληθώρα Κέντρων που ανοίγουν σωρηδόν κάθε χρόνο; Διότι Κέντρο Ξένων Γλωσσών μπορεί να ανοίξει ο οποιοσδήποτε έχει τουλάχιστον στη κατοχή του το ...περιβόητο πλέον Προφίσιενσυ! Υπάρχουν χωριά, για παράδειγμα, όπου υπάρχουν πέντε Κέντρα Ξένων Γλωσσών και όπου και το ένα ακόμα θα ...φυτοζωούσε! Στην πόλη πλέον κάθε γειτονιά έχει και το δικό της Κέντρο Ξένων Γλωσσών.
Το έχεις; Αυτομάτως αναγορεύεσαι όχι δάσκαλος αλλά καθηγητής της αγγλικής γλώσσας. Τρέμε Σαίξπηρ! Και άντε, αν έχεις προϋπηρεσία το συζητάμε. Κάτι πάει και έρχεται. Διότι άλλο η κατάκτηση του Προφίσιενσυ που αποδεικνύει την γνώση της ξένης γλώσσας και άλλο η ικανότητα και η εμπειρία της διδασκαλίας. Σε άλλα επαγγέλματα η απόκτηση άδειας απαιτεί και την ανάλογη προϋπηρεσία. Στην περίπτωσή μας ...όσοι πιστοί προσέλθετε!  Χώρια που η σωστή διδασκαλία μιας ξένης γλώσσας απαιτεί και την σωστή γνώση της ελληνικής! Και αν δεν υπάρχει, όχι μόνο λόγω αλλοδαπής εθνικότητας αλλά έλλειψης σπουδών που μπορεί να φτάνουν μέχρι το Λύκειο, τι γίνεται; Κουτσά στραβά ένα Λύκειο θα το βγάλουμε, δεν θα το βγάλουμε;
Αυτό όμως που μας επιτρέπει άνετα την αδελφοποίηση είναι οι ...καθηγητές των ιδιαιτέρων που αλωνίζουν την περιοχή και διδάσκουν ευθαρσώς την ξένη γλώσσα χωρίς καν τα τυπικά προσόντα. Αφήστε τα ουσιαστικά! Και είναι πάμπολλοι!
Κυκλοφορούν στην αγορά ό,τι ...καθηγητές θέλετε. Διαλέγετε και παίρνετε. Των πέντε ευρώ την ώρα, των οκτώ ευρώ την ώρα...., για παραπάνω δεν ξέρω. Και τουλάχιστον, τέτοιες κρίσιμες εποχές για την οικονομία, ο ανωτέρω τιμοκατάλογος είναι ό,τι πρέπει για τον οικογενειακό προϋπολογισμό. Και συμφέρει οικονομικά!
Μακροπρόθεσμα, όμως, αποδεικνύεται ότι δε συμφέρει καθόλου. Διότι πάμπολλοι στη συνέχεια επιστρέφουν σε οργανωμένα Κέντρα Ξένων Γλωσσών και προσπαθούν να προλάβουν το χαμένο τους χρόνο. Πληθώρα παραδειγμάτων έχουν να αναφέρουν αρκετοί Ιδιοκτήτες Κέντρων Ξένων γλωσσών που προσπαθούν να ...βγάλουν το φίδι από την τρύπα ηρωικώς πεσόντες στην διόρθωση των κακώς κειμένων! Διότι το ιδιαίτερο είναι μια ιδιαίτερη κατάσταση. Η εκπαιδευτική ύλη τρέχει και δε φτάνει. Η γλώσσα δε μαθαίνεται σε περιορισμένο χρόνο. Θέλει άνεση χρόνου για να κατακτηθεί.
Διότι η ξένη γλώσσα θέλει ...τάξη! Θέλει κόσμο για να αναπτύξουν συνομιλία, θέλει οργάνωση τάξης που απουσιάζει από τα ιδιαίτερα λόγω ...ιδιαιτέρων καταστάσεων που  ο γονιός δεν μπορεί να ελέγξει. Και αφήνεται στη φαντασίωση ότι το ιδιαίτερο θα λύσει το πρόβλημα.
Η γλώσσα είναι ζωντανό όν και θέλει ζωντανή διδασκαλία!
Μην την αφήσουμε να αποβιώσει!
Πρέπει να επιβιώσει!