Τετάρτη, 27 Απριλίου 2011

ΟΥΔΕΝ ΣΧΟΛΙΟΝ!


ΔΗΜΟΣΙΕΥΤΗΚΕ ΣΤΗΝ ΕΦΗΜ. "ΟΛΥΜΠΙΟ ΒΗΜΑ" ΚΑΤΕΡΙΝΗΣ 17/03/2009


ΓΡΑΦΕΙ Ο ΒΑΣΙΛΗΣ ΜΟΣΧΗΣ


Να φέρουμε πίσω τους μαθητές! Κραυγάζει ο κ. καθηγητής.
Γιατί, τι έγινε; Έφυγαν; Φεύγουν; Εξαφανίστηκαν; Πήγαν διακοπές; Γιατί απουσιάζουν οι μαθητές; Διάλογος για την παιδεία και ο κ. Μπαμπινιώτης εκλιπαρεί.
Να φέρουμε πίσω τους μαθητές. Πώς όμως;
Αρκετά αιχμηρή η δήλωση του ότι οι μαθητές φοιτούν στο φροντιστήριο και περνούν από το σχολείο. Και φυσικά εννοεί τους μαθητές Λυκείου.
Και αναρωτιέται ο ταλαίπωρος γονέας, τι γίνεται δηλαδή στο σχολείο; Είναι μια καλυμμένη μορφή καφετέριας όπου περνούν τον καιρό τους οι μαθητές μας τα πρωινά; Είναι μια ομαδοποιημένη κλειστή κοινωνία όπου ...περιφράζονται οι μαθητές μας για να μην κυκλοφορούν ελεύθεροι στους πρωινούς δρόμους; Και τότε ως προς τι όλα αυτά; Και δηλαδή οι καθηγητές είναι οι ...παιδονόμοι προς γνώσιν και συμμόρφωσιν; Ποιος να απαντήσει σε αυτά τα δύσκολα ερωτήματα και τις απορίες που στροβιλίζουν ανεξέλεγκτα;
Τι φουρτούνες μας άναψε αυτός ο διάλογος για την παιδεία; Και γιατί άργησε τόσο πολύ; Και πόσοι διάλογοι έχουν γίνει μέχρι τώρα; Και όλοι αυτοί οι διάλογοι είχαν πρακτικά αποτελέσματα ή ήταν απλώς μια δροσοσταλίδα στο ...κουρασμένο βλέμμα του Οδυσσέα;
Αναζητείται μια παιδευτική διαδικασία που είναι μεν γνωστή σε όλους αλλά είναι καλά αποθηκευμένη σε αραχνιασμένα ράφια μιας ξεχασμένης πατριδογνωσίας.
Η απόκτηση μιας δημιουργικής και κριτικής ικανότητας είναι ένα όνειρο μιας χειμωνιάτικης νύχτας. Ομιχλώδες, παράταιρο και εφιαλτικό.
Κάποτε πρέπει να γίνει η αρχή. Ο αφέτης ακόμα δεν φάνηκε οπότε να μην τολμήσουμε να σκεφτούμε για το αποτέλεσμα. Πολλά πρέπει να αλλάξουν και όχι μόνο στην εκπαίδευση αλλά και στην παιδεία μας για να ασχοληθούμε με την εκπαίδευση.
Όταν προάγεται η βλακεία και η ηλιθιότητα και πηγαινοέρχεται από κανάλι σε κανάλι τα νερά έχουν πλημμυρίσει το σαλόνι μας και η υγρασία έχει ποτίσει μέχρι μέσα στο μεδούλι βαθιά.
Τι να σου κάνει μετά ο ...αφυγραντήρας; Τι αποθέματα να αντλήσει; Και σε ποιο κάδο να τα αποθέσει; Το δίλλημα του τρομερό ενώ δεν θα έπρεπε!
Της ανακύκλωσης ή των σκουπιδιών;