Παρασκευή, 15 Απριλίου 2011

ΟΥΔΕΝ ΣΧΟΛΙΟΝ ! 12/01/2010

ΔΗΜΟΣΙΕΥΤΗΚΕ ΣΤΗΝ ΕΦΗΜ. "ΟΛΥΜΠΙΟ ΒΗΜΑ" ΚΑΤΕΡΙΝΗΣ 12/01/2010

ΓΡΑΦΕΙ Ο ΒΑΣΙΛΗΣ ΜΟΣΧΗΣ

Όπου ...φτωχός κι η μοίρα του!
Και ο ...φτωχός ταλαντεύεται ανάμεσα στη μεγαλόπρεπη οθόνη της τηλεόρασης και της ζωντανής οθόνης ενός κομπιούτερ. Τίποτα άλλο. Καμμία άλλη επιλογή. Αυτή είναι η μοίρα του. Δεν μπορεί να ...παρεκτραπεί! 
Αυτά έχουμε, με αυτά θα πορευτείτε και ...τσιμουδιά!  Μην μιλήσει κανείς, αντίρρηση ουδεμία. Και με σκυφτό κεφάλι, αμίλητος και ...αμέτοχος συνεχίζει την πορεία του μέχρι να εγκατασταθεί για τα καλά η φαιά ουσία των ανωτέρω οθονών στον δικό του εγκέφαλο. Ακρα του τάφου σιωπή. Μια νέκρα και ένα καμένο τοπίο. Ξεραΐλα!
Είναι η μοίρα του φτωχού της επαρχίας. Που δεν μπορεί να ξεμυτίσει παραπέρα και να δει άγνωστους ακόμα κόσμους. Αυτά θέλει ο κόσμος διατείνονται οι ...καλά γνωρίζοντες! Και θριαμβεύει μια ακατάσχετη διατροφή με πληθώρα απορριμμάτων.
Το Κέντρο Πολιτισμού “Ελληνικός Κόσμος” ξεκίνησε καινούριο πρόγραμμα για μαθητές Δημοτικού για τις Κυριακές του Ιανουαρίου. Και όσοι πιστοί προσέλθετε. Οι ...φτωχοί του κλεινού άστεως έχουν άμεση πρόσβαση. Οι ...φτωχοί της επαρχίας βαλτώνουν στις ερημίες τους! Αδυνατούν να προσεγγίσουν. Το συρματόπλεγμα της απόστασης είναι απαγορευτικό.
Στο πρώτο Κυριακάτικο Πρόγραμμα του 2010, ο μυστηριώδης κόσμος των ζώων θα ζωντανέψει μπροστά στα μάτια των παιδιών!
Στο επόμενο πρόγραμμα ένα ταξίδι στο χρόνο με προορισμό το μαντείο των Δελφών. Τα παιδιά θα γνωρίσουν την Πυθία και το ρόλο της κατά την Αρχαιότητα μέσα από περίεργους μύθους και ιστορίες, ενώ θα μάθουν πληροφορίες για τον αρχαιολογικό χώρο των Δελφών όπως είναι σήμερα. Σκοπός του προγράμματος αυτού είναι να προκαλέσει, μέσα από ποικίλες δραστηριότητες, το ενδιαφέρον των παιδιών τόσο για τους Δελφούς όσο και για άλλους αρχαιολογικούς χώρους.
Την επόμενη Κυριακή ακολουθεί   ένα ταξίδι ανάμεσα στο πραγματικό και το φανταστικό, το μύθο και την πραγματικότητα. Ποιές από τις ιστορίες που ξέρουμε για ιππότες, κάστρα και δράκους είναι αληθινές και ποιές μυθοπλασία; Τι λέει γι' αυτούς η ιστορία που διδασκόμαστε στο σχολείο;
Το εκπαιδευτικό πρόγραμμα της τελευταίας Κυριακής του Ιανουαρίου αφορά την ιστορία και τις χρήσεις της μάσκας. Μέσα από την παρουσίαση διάφορων μασκών όπως η θεατρική, η αποκριάτικη, η θρησκευτική ή η ιατρική, τα παιδιά θα αντιληφθούν τις διαφορές τους, θα μάθουν για τη χρησιμότητά τους (ως προσωπείο, ως στοιχείο μεταμφίεσης κτλ.)
Εκπαιδευτικά προγράμματα που προσφέρουν γνώσεις και εξάπτουν την φαντασία των παιδιών.
Των παιδιών που οι ...φτωχοί γονείς τους είναι άλλης κατηγορίας και άλλων συμπτώσεων!
Και από μια σύμπτωση ο ακραιφνής πολιτισμός και η παιδεία δεν παράγονται παντού. Δεν υπάρχουν εύφορα λιβάδια και χωράφια παντού.
Ο νοσταλγός εργάτης του αγρού απίθωσε την αξίνα στην πλευρά του δέντρου για να μην φαίνεται πάνω ψηλά!
Και οι βιγλάτορες απόκαμαν κι αυτοί!